Wednesday, January 20, 2010

1st day our holiday

Pepagi da bangun da..
flight aku pukul 9.30 pagi. pukul 6 aku da bangun siap2. Danny x mandi pun..aku just tuka kan baju die jek..da siap sume, aku kejut kan uda, coz die yang anta aku gi airport.before gerak tu, singgah UC dulu, jmpe mak mertua ku sume..salam2 mak sume, trus gerak gi airport. jalan jam skit kat kangkar pulai tu. aku da risau gak klu jam panjang..naya jek kan..sampai airport dalam pukul 7 lebih skit. kire ngam2 la kan..daftar masuk sume & amik boarding pass da settle, gi cari makan utk alas perut skit..korang mesti tertanya kan aku gi bercuti katne..

nampak x kat atas tu???aku gi sabah bah..hehehehehe..

ni dlm flight..
budak kecik ni, ok la..xde la nangis beriye..cume nakal die dalam tu, adoi la..
siap meniarap kat bawah tu, pastu nak merangkak ke belakang.
nasib baik aku perasan, cepat2 aku tarik kaki die.
aku suruh die tido tapi die xnak tido..tahan jek mata die tu, padahal pepagi buta da sadar.
blum gerak lagi time ni..time kat atas, lupe aku nak amik gmbr..huhuhuhu..sibuk ngn budak kecik tu la..sampai KK T2 dalam kol 12 la cam tu. landing jek, cepat2 aku call owner car rental tu. tggu sampai die datang, dalam 5-6 minit cam tu la..
anta orang tu balik umah die, pasru aku trus gerak gi 1borneo, coz hotel yang aku book kat sane..
brother tu da bagi guide la kan..tunjuk kan, lalu mane sume..ok la.x susah pun cari jalan nye..
sampai 1 borneo, trus gi cari makan..pusing2, xtau nak makan ape..last2, masuk rasamas jek..Iwan kate, tgok menu cam gempak la kan..skali, yang sampai...xseberapa da...kire ok la..makan gak kan..so..lunch kiteorang aritu..
pas abis makan, jam pun da pukul 2..da boleh check in..kat 1 borneo, aku stay kat Tune Hotel. even bilik nye kecik, bagi aku ok.best & yang penting murah. utk 5 hari 4 malam, dalam $133 jek.aku tambah air-cond & tv, jadi la dalam $150 sume nye.. masuk ni da 3 kali gak aku stay kat Tune hotel. 2 kali tu, aku stay kat Tune hotel KL.
korang nampak x dahi tu cam benjol? tu la tanda budak yang xreti duduk diam. terantuk kat bucu meja.kat tepi mata pun cam bergaris. yang kat dahi tu, lagi bengkak ritu. nangis die, jangan cakap la..

rehat2, tido dulu..dalam pukul 6 lebih, red ajak kua makan. die amik kiteorang kat hotel. time tu da hujan. da 2 3 ari before kite orang datang, memang da asik hujan jek..
gi makan kat Alamesra, berdepan jek dengan 1borneo.xamik pun gambar time makan.
pas makan, reb bawak gi bandar KK. tunjuk jalan gak la kan..pastu die bawak gi Signal Hill Observatory. da pusing2 tu, trus jek balik hotel. kat lobby, cite2 n bual2 ngan red n die gtau jalan nak ke Kundasang. coz, esok pepagi tu da nak gerak..
layan gambar la..


sambung next entry k...

No comments:

Post a Comment